תערוכת צילומים 'גיל הזהב' ר"ג...

ביה"ס דרך צילום והעמותה למען הקשיש, מרכז יום ע"ש מנדלבוים ר"ג, שמחים להזמינכם/ן לפתיחת תערוכת צילומים פרי יצירתם של קשישי המרכז.

התערוכה נולדה מתוך שיתוף פעולה של מדריכי ביה"ס דרך צילום עם עדינה שץ, מנהלת המרכז וצוות העובדים המסור שלה.
יחד בנינו סדנת צילום חווייתי שהותאם לבאי המרכז, רובם ככולם, בגילאי 80 ומעלה.

מטרות הסדנה היו בין היתר להרחיב את יכולת ההתבוננות של הקשישים ולהעניק להם את הכלים ליצירת הקשרים חברתיים, תרבותיים ואסטתיים תוך היכרות עם עולם הצילום והאמנות. להתאים היכולות הטכניות ולהקנות יכולות ביקורתיות ככלים חשובים בדרך לפיתוח שפה אישית המבטאת את הראייה הייחודית של כל אחד ואחת ובסופו של דבר להבין את הצילום כשפה חזותית דרכה ניתן לשקף ראייה אישית ולהעביר מסרים שאינם מילוליים.

הקשישים המבקרים במרכז מוגבלים ברוב המקרים מבחינה פיזית ותפקודית. בסדנה זו השתתפו 10 קשישים איתם נפגשנו אחת לשבוע. את הקבוצה ליוו אלן צ'פלסקי ותמר אלול, מבעלי ביה"ס ומדריכים בכרים, שלימדו את השפה ואת המיומנויות הטכניות ומנחה מהמרכז.

עם סיום הסדנה, נעשתה עבודת הכנה משותפת להקמת התערוכה כאמור, שתכלול מבחר צילומים שנוצרו במהלכה ותשקף את הייחודיות של כל משתתף.


לתערוכת הסיום, חשיבות עליונה בסגירת מעגל ובפתיחת תהליך חשיבה יחד עם הגאווה וההתרגשות שחווים חברי הקבוצה.
שפת הצילום שנרכשה, איפשרה ומאפשרת פן נוסף לביטוי אישי, פורקן ושליטה ופתחה צוהר נוסף להתבוננות וניתוח סיטואציות אישיות וחברתיות. תרומה נוספת תרמה השפה החדשה לתחומי הקבלה העצמית, העלאת הדימוי האישי, התמודדות עם ביקורת והחשיפה להצלחה ולכישלון.

הסדנה העלתה את רמת המוטיבציה והאמון ביכולתם של הקשישים ללמוד וליצור גם בגיל מתקדם.

אנחנו גאים בחברי הקבוצה ושמחים להזמינכם/ן לפתיחה החגיגית שתתקיים ביום רביעי, 24/5/10 בשעה 17:00 באשכול הפיס 'אהל שם' בר"ג.

לעדינה שץ וצוות העובדים המסור במרכז, אלפי תודות על חוויה עמוקה ושיעור לחיים...
תמר, אלן וסיגל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה