מעבדות לעבדות עם אחריות // אביב פרסבורגר


טוב, סיימתי לימודים.
הצלחתי לגייס אליי קצת לקוחות קבועים, פה ושם אני מצלם עבודות רציניות...
אבל משהו חסר.

צילום // אביב פרסבורגר

לאחרונה החלטתי שאני לא מעוניין לעבוד יותר בהגשה ושירות אלא להתרכז בצילום.
אך ורק צילום.
החלום הוורוד לא כל כך וורוד. מוצא את עצמי מחודש לחודש עם חור בכיס.

צילום // אביב פרסבורגר

אני מודה שלהוריי יש הכח לעזור, אם אצטרך רשת ביטחון - היא שם. כמובן שאני לא מעוניין להשתמש בה ולא אשתמש בה אלא רק במצב קיצוני.
יש לי בת זוג תומכת ומדהימה שדוחפת אותי קדימה ולא מרפה ויש לי את 'דרך צילום' שלא מפסיקים לעזור לי בחיוך נונשלנטי.

צילום // אביב פרסבורגר // עבור הספורטן 3

יש בי כוח רצון אין סופי לצלם.
העניין הוא שאני עובד אבל לא מספיק. נפח העבודה פשוט לא מספיק.
אני יכול להרוויח ביום עבודה אחד רבע משכורת ממוצעת במשק, אבל אם זה קורה רק פעם בחודש פלוס עוד כמה עבודות קטנות (שהן דומות יותר למשמרת בבית קפה), נורא קשה לסגור את הפינה עם הבנק.
ואני מוכן לעבוד גם שבעה ימים בשבוע!

צילום // אביב פרסבורגר // עבור 'הגלריה'

ביום של צילומים אני יכול (אם צריך) לקום בארבע לפנות בוקר רק כדי להגיע יותר מוקדם ולעשות הכול כמו שצריך עד שהלקוח יהיה מרוצה.
בכל עניין הצילום אין לי בעיה לעבוד עד אפיסת כוחות (חוץ משמחות).
ככה זה כשאתה עוסק במה שחלמת לעבוד בו.
ככה זה כשאתה עושה את מה שאתה אוהב.

צילום // אביב פרסבורגר // עבור משרד רו"ח 'גיל הלוי גולד'

להיות עצמאי זו עבודה קשה בפני עצמה. לדעת לתת מחירים נכונים בהתחשב בבלאי הציוד וההוצאות, אבל שלא יהיו גבוהים מידי בכדי שהלקוח לא יברח.
לפרסם, בין אם לעבור בין בית עסק לבית עסק ולחלק כרטיסי ביקור או בין אם להפעיל את החברים שיזרקו מילה טובה למישהו בעל עמדת כוח סבירה שיגייס אותי לעבודה...

צילום // אביב פרסבורגר // עבור הנהגת הצופים

שלא תבינו לא נכון, החופש היום יומי והאי כבילות למקום מסויים הם תענוג! לוח הזמנים בשליטתי ולא של איזשהו מעביד.
ממש טוב לי בעמדתי אבל לצערי עם תחושה טובה לא הולכים למכולת.
אז הפתרון הוא הלוואות מהבנק וסגירתן על ידי עבודות זמניות שהן לצערי לא בצילום.
למרות זאת אעשה הכול רק בכדי שאוכל לעסוק בצילום.

צילום // אביב פרסבורגר

ואם נהיה רגע אופטימיים -
אין דבר יותר מספק מלראות את התמונה שלך מופיעה בעיתון או בקטלוג או בדף הפייסבוק של החברה שצילמת עבורה ואין יותר כיף מלראות את ההתפעלות של הלקוחות מהתמונות שהוצאת למוצריהם.



© כל הזכויות לרשימה ולצילומים שבה שמורות לאביב פרסבורגר.

4 תגובות:

  1. הקושי הרב בלהיות עצמאי, במיוחד נותן שירות בצילום הוא גדול. במיוחד עם תרבות המצלמה בכל טלפון או מכשיר אחר.. אנשים פחות ופחות מעריכים צלמים מקצועיים.
    אבל מצד שני, זה חלק מהעניין - הקושי. זה בסוף מה שיביא אותך להיות איש מכירות טוב יותר, פוליטיקאי טוב יותר, ובסופו של דבר עשיר יותר :)
    אל תתיאש! בהצלחה :)

    השבמחק
  2. דרך אגב, מאוד מאוד אוהב את הצילומים.

    השבמחק
  3. ןעדיין אין לך ילדים...

    השבמחק